Cookie Control - Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z -> Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce -> Przeczytaj o tym. Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować cookies.
* średnio przyjmuje się, że na 1kg samolotu typu trenerek potrzeba około 200W mocy silnika - dla akrobata jest to 400W a modelu 3D min 500W;
* do modeli treningowych i nie wymagających dużego nadmiaru mocy, stosuje się górną granicę zalecanej masy modelu podaną w danych technicznych;
* do modeli akrobacyjnych, makiet akrobacyjnych, modeli szybkich oraz modeli z zapotrzebowaniem na większy nadmiar mocy, stosuje się dolną granicę zalecanej masy modelu podaną w danych technicznych;
* w przypadku mniejszej ilości celi zasilających, napęd będzie miał niższe obroty, a w zależności od średnicy śmigła, większy lub mniejszy pobór prądu (większa średnica – większy pobór prądu);
* w przypadku większej ilości celi zasilających, napęd będzie miał wyższe obroty, a w zależności od średnicy śmigła, większy lub mniejszy pobór prądu (większa średnica – większy pobór prądu);
* śmigła o mniejszej średnicy, a co za tym idzie większej prędkości obrotowej, dają w rezultacie większą prędkość modelu;
* śmigła o większej średnicy, a co za tym idzie mniejszej prędkości obrotowej, dają w rezultacie mniejszą prędkość modelu;
* im większy pobór prądu, tym krótszy czas działania zespołu napędowego, co powoduje konieczność częstszej wymiany źródeł zasilania;
* zastosowanie napędu z większą ilością celi zasilających, z jednej strony podnosi moc zespołu napędowego, ale z drugiej zwiększa się zapotrzebowanie na tą moc w związku z większą masą całkowitą. W związku z tym, nie zawsze stosowanie maksymalnej ilości celi zasilających daje najlepsze rezultaty. Zasada ta ma zastosowanie szczególnie w modelach o małej masie (do 2000g).
Przy doborze silnika kierujemy się również ogólną zasadą:
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony Zaloguj się , żeby móc zagłosować.
Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Aktualnie online
Gości online: 2
Użytkowników online: 0
Łącznie użytkowników: 97
Najnowszy użytkownik: Mirek
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.
Andy
02-05-2025 20:46
No to i kolejne 3 kg zaaplikowane jeszcze dzisiaj na wieczór.
Andy
30-04-2025 05:26
Spokojnie, kolejne 3 kg już jest - II runda działań przeciwkretowych w sobotę rano -
F2B Karolek
28-04-2025 22:58
Krecik znów na pasie
F2B Karolek
27-04-2025 10:27
Potwierdzam, na własne oczy widziałem eliminatora krecików
Andy
26-04-2025 11:51
Gdyby ktoś dzisiaj się wybierał na lotnisko, to będzie kiepsko z lataniem bo w AR jest piknik JedlińSKY 2025 http://aeroklubra. ..
Andy
26-04-2025 11:47
No to i po pierwszej fazie "krecich" działań zaczepnych -2 kg karbidu rozłożone w krecich korytarzach
Za tydzień faza druga.
Andy
26-04-2025 08:13
UWAGA - w dniu dzisiejszym do godziny 11-ej na pasie przewidziane są działania wojenne przeciw kretom.
Andy
24-04-2025 21:20
Koszenie pasa już wykonane
Andy
06-04-2025 10:01
Myślę, że najwyższy czas na gromadzenie kapitału na utrzymanie pasa. Proszę Kolegów o podjęcie działań w tym zakresie.
Andy
08-03-2025 13:45
Koledzy, którzy złożyli podania o przyjęcie do SM AR mają nadal status oczekujący.
Andy
08-03-2025 13:26
Wpłaty składek członkowskich SM AR potwierdzone i uaktualnione.
Andy
17-01-2025 20:21
Wysokość składek członkowskich na rok 2025 została już określona -> informacje w temacie po zalogowaniu.
Andy
28-12-2024 23:39
Członkowie i Składki - Wydatki SM AR (uwzględniają nowego Kolegę Mirka - w trakcie aplikacji do SM AR)-zresetowane i przygotowane na 2025 - Zgłoszone loty AR również przygotowane.
Andy
26-09-2024 12:58
Na chwilę obecną termin ZSM-Radom-2024 aktualny. Będzie trochę wiało, ale nie będzie padało i będzie trochę słońca.