Zobacz temat
RC Radom » Warsztat modelarski » Mechanika
 Drukuj temat
DLE 30
Gerusek
POMOCY. Zakupiłem silniczek jak w temacie i za czorta nie mogę go uruchomić. Sprawdziłem wszystko ( według mojej skromnej wiedzy) połączenia, paliwo, mocowanie itd. i nic. Kręcę ręką, rozrusznikiem - bez rezultatu. Odkręciłem membranę - wlałem trochę paliwa i oczywiście nawet nie zamruczał. Może coś z elektryka. Nie wiem jak sprawdzić, czy na świecy jest iskra. Jeżeli możesz mi pomóc będę wielce zobowiązany. Zaznaczam, że jest to mój pierwszy silnik benzynowy. Zaznaczam jeszcze, że śruby regulacyjne wykręciłem zgodnie z instrukcją - H 1, 5 obrotu, L również 1,5 obrotu. W czasie rozruch zwiększyłem do 2 obrotów i również bez rezultatu.
Łączę pozdrowienia
 
Andy
A jakim pakietem zasilasz świecę i jakie masz napięcie na tym pakiecie? Mam też nadzieję, że skład mieszanki paliwowej masz prawidłowy.

Widzę, że nie jesteś odosobniony ze swoimi problemami z tym motorkiem:
Jak widać prawdziwa droga przez mekę... Dodam tylko, że odpalanie na śmigle 18x8 bo złamałem wczoraj 20x8... Pierwsze dwa odpalenia dziś rano - silnik prawie w ogóle nie chciał samoczynnie zasysać paliwa. Gdy to sie już udało to gasł po 5 minutach. To co na filmie to któraś z kolei próba późnym popołudniem - jako jedyna zakończona odpaleniem silnika. Silnik nowy; odkręcałem gaźnik, sprawdzałem membranę - wszystko OK. Jednak chyba coś jest nie tak z zasysaniem ?

Co tam przełączasz co jakiś czas? Mam nadzieje, że nie machasz cały czas z włączonym ssaniem? Jak raz sie odezwie ssanie wyłączaj. Jak zaskoczy i zaraz zdycha to spróbuj wykręcić o 1/4 śrubę od niskich.


do odpalenia obie śrubki od regulacji wykręcone na dwa obroty przepustnica ustawiona na zero gazu. Pierwsze trzy machnięcia śmigłem i paliwko doszło do gażnika wtedy włączyłem zapłon kolejne cztery machnięcia i zagadał wyłączyłem ssanie znowu trzy machnięcia zagadał zgasl to delikatnie otworzyłem przepustnicę jedno machnięcie i chodził na takim ustawieniu popyrkał kilka minut wtedy próba na wyższe obroty ale wchodził na nie opornie lekko przykreciłem iglicę HI i odrazu lepiej pod koniec pierwszego zbiorniczka podregulowałem wolne obroty i wprowadziłem go na kilka sekund na maksymalne obroty obrotomierz wskazał 7600 obrotów


A tutaj masz "przodek" do odpalania i docierania tego rodzaju silników:
https://www.ef3m....C-DLE-55/4


Poczytaj wątek na PFMRC:
http://pfmrc.eu/i...chomienie/
Edytowane przez Andy dnia 15-07-2016 22:22
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Thunderbolt
Proponuję :

1. Odkręcić świecę - ustawić przerwę na elektrodzie 0,5-0,6 mm oczywiście odkręcać
na wyłączonym zapłonie .

2.Włożyć świecę w fajkę - dotykając korpusu obudową fajki ( ostrożne wysokie napięcie ) załączyć zapłon i delikatnie przekręcić śmigłem .Powinna być iskra .

3.Wkręcić świecę na miejsce - nie na siłę bo poleci gwint .

4. Zbiornik musi być z odpowietrzaczem ( jedna rurka z niczym nie połączona w górnej części zbiornika .

5. Połączyć zbiornik rurką z gaźnikiem tak by była widoczna .

6. Załączyć ssanie - zbiornik nad silnikiem - pełny gaz oczywiście bez zapłonu
kręcić śmiglem tak jak do odpalenia , patrzeć na rurkę łączącą z gaźnikiem
czy zasysa paliwo .

Iglica L 2 obroty
Iglica H 2 obroty

Jeżeli nie zasysa paliwa - problem z gaźnikiem - ostatnio w chińczykach dość często
spotykany .

Powodzenia Doskonale
_______________________________________

- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm

- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
 
Andy
Gerusek - jak tam postępy z uruchomieniem motorka?
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Thunderbolt
Ciekawostka :- ostatnio otrzymałem po reklamacji DLE-111 - Uwaga brakowało w nim istotnych dla pracy silnika części . Serwis uzupełnił parę brakujących elementów .mur
_______________________________________

- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm

- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
 
czarny
Buuuhahaha
Ups przepraszamy Pana ze odebral pan z serwisu samochod bez silnika i opon. Juz podjelismy stosowne dzialania aby ten blad naprawic w stosownym termini odpowiadajacym Panu. Jako nasz staly klient mozna powiedziec VIP dostanie pan rabat na montaz silnika do Pana auta i wymianę opon.
Bbbuuuhahahaha
____________________________________
Turnigy 9x z ER9x TELEMETRY
KIWI-F3P
Calmato Alpha 40 Trainer GP OSMax 40LA
Extra Little OSMax10
QUAD TBS DISCOVERY clone
 
Andy
Uwaga brakowało w nim istotnych dla pracy silnika części
Szok
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Thunderbolt
Uwaga ciąg dalszy ...

Teraz okazuje się , że prawdopodobnie brakuje elementów w gaźniku - po zgaszeniu - opróżnienie zbiornika paliwa odbywa się grawitacyjnie poprzez przepustnicę .
Taki to wesoły "Romek" banan
_______________________________________

- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm

- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
 
Andy
A to ci heca - Szok SzokSzok - Smutek
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
czarny
Prosze artykulik jakie to piekne i wspaniale.
https://www.ef3m....ng-2016/47
____________________________________
Turnigy 9x z ER9x TELEMETRY
KIWI-F3P
Calmato Alpha 40 Trainer GP OSMax 40LA
Extra Little OSMax10
QUAD TBS DISCOVERY clone
 
Przejdź do forum: