Zobacz temat
RC Radom » Nasze latajace modele » Relacje z budowy
 Drukuj temat
Mini Funtana
suchy
Z racji tego, że coraz bliżej do rozpoczęcia sezonu postanowiłem wykonać swój pierwszy model od podstaw Uśmiech.
A oto plany i tabliczka z parametrami.

s1.fotowrzut.pl/DDVR2AG27Y/2.jpg

s1.fotowrzut.pl/DDVR2AG27Y/1.jpg


Niestety nie posiadam depronu 6mm to postanowiłem zastąpić go podkładem 5mm myślę, że na początek wystarczy.

Posiadam całą elektronikę z Cessny 480 i tu pytanie czy silnik będzie się nadawał do tego modelu? Nie mam żadnych parametrów tego silnika ani nie mogę tego nigdzie zlokalizować Smutek
Edytowane przez suchy dnia 28-02-2016 14:28
Wojtek
__________________________________

Pelikan Cessna 480
Zlin 50 Epp
HobbyZone Corsair 1120mm Epp
TM Mercury Evolution f3p
Mini Funtana - w budowie
 
Andy
postanowiłem wykonać swój pierwszy model od podstaw

- przede wszystkim Doskonale

A odnośnie silnika, to proponuję najpierw wykonać model, zobaczyć jak wyjdzie na wadze do lotu i dopiero wtedy zastanowić się, czy silnik z Cessny będzie odpowiedni. A to dlatego potem. ponieważ będą zmiany w materiale do budowy Funtany i trzeba zobaczyć jaki będzie efekt końcowy na wadze.
Za pomocą urządzenia Wattmeter będzie można określić, czy będzie miał on wystarczające parametry do "uciągnięcia" nowego modelu.
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Wolfik
Za pomocą urządzenia Wattmeter będzie można określić, czy będzie miał on wystarczające parametry do "uciągnięcia" nowego modelu.


Z ciekawoscia czekam, jakie obliczenia wyjda po zbudowaniu modelu. Doskonale
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
suchy
trochę czasu minęło a niewiele zostało zrobione. Mało ale zawsze coś Uśmiech
Jednak elementy zostały wykonane z dwóch połączonych arkuszy depronu 3mm.

fotowrzut.pl/tmp/upload/YPQT3N3FNW/1.jpg

fotowrzut.pl/tmp/upload/YPQT3N3FNW/2.jpg

fotowrzut.pl/tmp/upload/YPQT3N3FNW/3.jpg

fotowrzut.pl/tmp/upload/YPQT3N3FNW/4.jpg

Mam nadzieję, że niebawem zacznę pracę nad kolejnymi elementami Funtany
Wojtek
__________________________________

Pelikan Cessna 480
Zlin 50 Epp
HobbyZone Corsair 1120mm Epp
TM Mercury Evolution f3p
Mini Funtana - w budowie
 
Sylwester Kucharczyk
Myślę, że wyjdzie z tego tajny modelik. Jeżeli potrzebujesz materiału na wzmocnienia to proponuję forex. Jest dostępny w różnych grubościach, łatwy do obróbki i klejenia nawet cjanopanem.
Doskonale
Edytowane przez Andy dnia 06-03-2016 18:58
AIR BEAVER, WILGA35A, KDS450 SV, Zlín 50L
 
suchy
Pora na kolenją dawkę fotek z produkcji Funtany Uśmiech
Przez ten okres powstały skrzydła. Nie jest to ideał ale jak na pierwszy raz to chyba całkiem nieźle wyszło Uśmiech Obawiałem się wyginania depronu ale nie było aż tak źle, wszystko poszło sprawnie i bez większych problemów.
Teraz zastanawiam się jak umieścić obie połówki w kadłubie, może ktoś ma jakiś pomysł?

a oto kilka fotek z budowy Uśmiech

s1.fotowrzut.pl/MKRXNXBLLI/1.jpg

s1.fotowrzut.pl/MKRXNXBLLI/2.jpg

s1.fotowrzut.pl/MKRXNXBLLI/3.jpg

s1.fotowrzut.pl/MKRXNXBLLI/4.jpg

s1.fotowrzut.pl/MKRXNXBLLI/5.jpg

s1.fotowrzut.pl/MKRXNXBLLI/6.jpg

s1.fotowrzut.pl/MKRXNXBLLI/8.jpg

s1.fotowrzut.pl/MKRXNXBLLI/7.jpg
Wojtek
__________________________________

Pelikan Cessna 480
Zlin 50 Epp
HobbyZone Corsair 1120mm Epp
TM Mercury Evolution f3p
Mini Funtana - w budowie
 
Andy
Wojtek, rozumiem że pytasz jak zamontować w kadłubie wykonane przez Ciebie połówki płata skrzydłowego.
Ale widzę, że albo jeszcze nie wykonałeś, albo zapomniałeś o bardzo istotnym elemencie w skrzydle - przynajmniej nie mogłem dostrzec tego szczegółu na fotkach.
Płat skrzydłowy w tym modelu powinien stanowić jedną całość (te dwie połówki), ale wcześniej powinien być wzmocniony płaskownikiem węglowym (na sztorc) stanowiącym dźwigar tego płata skrzydłowego, jako jego poprzeczne wzmocnienie. 100 centymetrów rozpiętości wystarczy, aby konstrukcja płata bez wzmocnienia złamała się podczas lotu. Wzmocnienie to powinno znaleźć się również w odpowiednim miejscu przekroju płata - co jest zaznaczone na planie.
Jeżeli płat nie ma wzniosów poprzecznych tak jak tutaj:
www.tapeta-samolot-niebo.na-pulpit.com/zdjecia/samolot-niebo.jpeg

i jest prostoliniowy - a tak wynika z fotek takich modeli:

image.ec21.com/image/zhfashion3/oimg_GC02150976_CA02599623/R_C_Wood_Plane_Model_Funtana_.jpg

to myślę, że najlepiej byłoby wykonać go w całości (oczywiście od razu z dźwigarem przez całą jego rozpiętość) i dopiero wtedy wklejać na stałe do kadłuba - przed końcowym oklejeniem powierzchni kadłuba.

Na takim etapie będzie trudno wkleić, właściwie spozycjonować ten węglowy dźwigar i na dodatek, aby spełniał on właściwie swoją funkcję w płacie.
Edytowane przez Andy dnia 22-03-2016 07:36
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Przejdź do forum: