| 
 F4U-1D Corsair 50 ARF by Hangar 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 27-09-2013 22:42 
 | 
 
  
Główny administrator 
 
 
  
Postów: 2968 
Data rejestracji: 05.11.11 
  | 
No cóż, jak większość Kolegów wie mój Hyperion SAMSON odszedł do "Krainy Wiecznych Lotów". W związku z tym powstało wolne miejsce hangarze. A tak przecież nie może być, więc proces myślowy ruszył. 
Na początku wolne miejsce miał zająć Christen Eagle - to tak, aby dwupłata zastąpić dwupłatem. Ale jak doczytałem się jakie jest obciążenie powierzchni lotnej 100 do 110 g/dm3, to od razu moje myśli pobiegły w innym kierunku, jak proównałem ten wskaźnik z Samsonem (50 g/dm3). 
No i wybrałem model F4U-1D Corsair kalsy 50 w wersji ARF wyprodukowany przez Firmę Hangar 9. 
Przesyłka dotarła na miejsce: 
 
  
 
A w kartoniku kolejny kartonik: 
 
  
 
A w Kartoniku pięknie pokonfekcjonowane poszczególne elementy modelu: 
 
  
 
  
 
A to pełna zawartość kartonika: 
 
  
 
Wszystko było pięknie zabezpieczone do transportu i wstępne oględziny elementów nie wykazały uszkodzeń. 
 
  
 
  
 
  
 
Treba przyznać, że kolorek modelu jest bardo ładny. 
 
  
 
Producenci wykazali się otwartością na upodobania modelarzy i jak widać można go wyposażyć w następujące rodzaje napędu: 
 
  
 
Ci co mnie znają od razu zapewne zorientowali się, że w tym przypadku będzie to napęd elektryczny mniej więcej w takiej konfiguracji: 
 
  
 
A całość ma prezentować się tak: 
 
  
 
Specyfikacja modelu: 
 
  
 
- rozpiętość skrzydeł - 145 cm 
- powierzchnia nośna - 39,9 dm3 
- długość kadłuba - 115 cm 
- ciężar do lotu - od 3,10 do 3,60 KG 
 
No i to byłoby tyle na poczętek -  
 
Edytowane przez Andy dnia 29-04-2014 21:48
 Andy 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Mateusz | 
 Dodany dnia 27-09-2013 22:43 
 | 
 
  
Doświadczony użytkownik 
 
 
  
Postów: 467 
Data rejestracji: 18.01.12 
  | 
Andy chyba za dużo się napatrzyłeś na tego który latał na AirShow   
 
Ładny model Powodzenia w budowie i oblocie  
 Mateusz   
___________________
 -Kiwi F3P 
-Cessna 480 
-Multiplex Twister EDF 
- FPV VTX 1280 
-Align Trex 450 PRO 
-TBS DISCOVERY clone 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Maciek | 
 Dodany dnia 27-09-2013 22:43 
 | 
 
  
Doświadczony użytkownik 
 
 
  
Postów: 483 
Data rejestracji: 08.11.11 
  | 
zabawkowo troszki wyglada ;/
 ___________________________________________ 
modele: 
Trx t-maxx 3.3 
Trx t-maxx 2.5 
ofna Multilator Redbull 4.6  
FreeFly Jak 55 3D 
 
cessna skyline bl hype 
Kyosho mp9e 
 
[b]KYOSHO TF-6 drift stalion 
Aparatura  
sanwa sd-6g i sektrum dx3s 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Mateusz | 
 Dodany dnia 27-09-2013 22:46 
 | 
 
  
Doświadczony użytkownik 
 
 
  
Postów: 467 
Data rejestracji: 18.01.12 
  | 
Czy mnie wzrok myli? 
. 
. 
To wersja pod spalinkę?   Czyżby będzie zmiana na elektryka czy może nie?
 Mateusz   
___________________
 -Kiwi F3P 
-Cessna 480 
-Multiplex Twister EDF 
- FPV VTX 1280 
-Align Trex 450 PRO 
-TBS DISCOVERY clone 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Maciek | 
 Dodany dnia 27-09-2013 22:47 
 | 
 
  
Doświadczony użytkownik 
 
 
  
Postów: 483 
Data rejestracji: 08.11.11 
  | 
to jest elektryk...zobacz sobie mocowanie silnika...
 ___________________________________________ 
modele: 
Trx t-maxx 3.3 
Trx t-maxx 2.5 
ofna Multilator Redbull 4.6  
FreeFly Jak 55 3D 
 
cessna skyline bl hype 
Kyosho mp9e 
 
[b]KYOSHO TF-6 drift stalion 
Aparatura  
sanwa sd-6g i sektrum dx3s 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Mateusz | 
 Dodany dnia 27-09-2013 22:51 
 | 
 
  
Doświadczony użytkownik 
 
 
  
Postów: 467 
Data rejestracji: 18.01.12 
  | 
No nie wydaję mi się, że zbiornik paliwa używa się do elektryków... 
Spalinka z możliwością konwersji na elektryka. 
 
 
Andy może Ci się przyda podczas składania http://www.rcuniv...le_id=1406
 
Edytowane przez Mateusz dnia 27-09-2013 22:53
 Mateusz   
___________________
 -Kiwi F3P 
-Cessna 480 
-Multiplex Twister EDF 
- FPV VTX 1280 
-Align Trex 450 PRO 
-TBS DISCOVERY clone 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 27-09-2013 22:52 
 | 
 
  
Główny administrator 
 
 
  
Postów: 2968 
Data rejestracji: 05.11.11 
  | 
Koledzy spokojnie - jak widać to może być i spalinka i elektryk - a w moim przypadku będzie to elektryk -  
 
Edytowane przez Andy dnia 28-09-2013 08:37
 Andy 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| karol31 | 
 Dodany dnia 28-09-2013 17:23 
 | 
 
  
Użytkownik 
 
 
  
Postów: 135 
Data rejestracji: 02.09.12 
  | 
Fajny modelik, czekamy na bogaty w zdjęcia opis budowy (a raczej składania) oraz na udany oblot oczywiście.  
 Cessna 480 
 
$ZIELONY$ 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 28-09-2013 18:16 
 | 
 
  
Główny administrator 
 
 
  
Postów: 2968 
Data rejestracji: 05.11.11 
  | 
Karol, i tak też będzie w mojej relacji. Ale niestety dopiero od następnego weekendu chyba - jestem nnormalnie "wypompowany" po tych dwóch dniach działań na nowym pasie.
 
Edytowane przez Andy dnia 29-09-2013 18:34
 Andy 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 29-09-2013 11:24 
 | 
 
  
Główny administrator 
 
 
  
Postów: 2968 
Data rejestracji: 05.11.11 
  | 
No niestety nie mogłem wytrzymać i można by powiedzieć, że wstępne prace przy projekcie już rozpocząłem. 
Zgodnie z instrukcją zacząłem od centropłata: 
 
  
 
W centropłacie wykonałem swego rodzaju działania "destrukcyjne" polegające na wycięciu w folii pokryciowej otworów technologicznych: 
 
  
 
  
 
A wszystko to przy pomocy najlepszego narzędzia do tego celu - gazowej lutownicy ze specjalną końcówką: 
 
  
 
Polecam wszystkim to narzędzie do prac modelarskich - nie tylko w tym zakresie. 
Następną czynnością było spasowanie łączników centropłata z płatami skrzydłowymi: 
 
  
 
Trzeba zwrócić uwagę na właściwy kąt pod jakim łącznik ma wystawać z centropłata. 
Trzeba było delikatnie podpiłować "tu i tam", no i efekt pasowania całego płata skrzydłowego poniżej: 
 
  
 
  
 
Następnym etapem w instrukcji jest sklejanie płata skrzydłowego w całość, ale chyba jednak wcześniej dokonam wklejenia lotek. Manewrowanie płatem, jego ustabilizowanie przy rozpiętości 145 cm i różnym kącie jego odcinków jest trochę uciążliwe -  
 
Edytowane przez Andy dnia 30-09-2013 07:29
 Andy 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Piotr | 
 Dodany dnia 29-09-2013 19:32 
 | 
 
  
Doświadczony użytkownik 
 
 
  
Postów: 445 
Data rejestracji: 14.10.12 
  | 
No to rwd 5 nie poszaleje, bo corsair bedzie mial go na oku   | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Wolfik | 
 Dodany dnia 04-10-2013 08:04 
 | 
 
  
Instruktor 
 
 
  
Postów: 626 
Data rejestracji: 20.11.11 
  | 
No Andy,  
 
ale cacao, woow   
 
No i kawal bryki, rozpietosc 145 cm, hmm. Musi sie prrzyjemnie skladac w takich rozmiarach.
 Pozdrawiam 
 
Wolfik 
____________________________________ 
8 FG Super 
 
Waarschip 730    - sklejka modelarska 
Mig 29                - depron (w budowie) 
Airwolf VARIO     - carbon (w budowie) 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 04-10-2013 09:31 
 | 
 
  
Główny administrator 
 
 
  
Postów: 2968 
Data rejestracji: 05.11.11 
  | 
 Musi się przyjemnie składać w takich rozmiarach.   
- tak   Tylko jakby jeszcze czasu i sposobności do tego było więcej  
 Andy 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 12-10-2013 22:56 
 | 
 
  
Główny administrator 
 
 
  
Postów: 2968 
Data rejestracji: 05.11.11 
  | 
No i projekt ruszył do przodu. Dzisiaj wkleiłem lotki do płatów skrzydłowych. Pasowania - jak to u mnie - było co nie miara, bo i kształt krawędzi styku lotek z płatem skrzydła jest inny niż z reguły - lotki są dość grube i ich krawędź obrotu jest zfazowana obustronnie, tak aby lotki właściwie obracały się przy niewielkiej szczelinie styku z płatem. 
 
  
 
Następnym etapem w projekcie było sklejenie płatów skrzydłowych z centropłatem: 
 
  
 
  
 
Płat skrzydłowy schnie do jutra - może jutro "coś" przybędzie -  
 
Edytowane przez Andy dnia 12-10-2013 23:40
 Andy 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 19-10-2013 23:06 
 | 
 
  
Główny administrator 
 
 
  
Postów: 2968 
Data rejestracji: 05.11.11 
  | 
Dzisiejszy front robót do wykonania: 
 
  
 
  
 
Wstępnie przygotowane dekielki komór serw lotek: 
 
  
 
A tutaj już z wytrasowanymi i wklejonymi elementami drewnianych klocków do zamocowania na nich serw: 
 
  
 
Zamontowane do dekielków serwa lotek: 
 
  
 
- oczywiście wcześniej serwa zostały ustawione w neutralnej pozycji i do tak ustawionych serw zostały przykręcone orczyki. 
 
No i efekt końcowy dzisiejszego dnia - serwa lotek zamontowane na swoich miejscach: 
 
 
 
Edytowane przez Andy dnia 20-10-2013 09:33
 Andy 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 20-10-2013 14:23 
 | 
 
  
Główny administrator 
 
 
  
Postów: 2968 
Data rejestracji: 05.11.11 
  | 
Mały update w projekcie z dnia dzisiejszego - frot robót: 
 
  
 
Dziwgnie sterowania lotek już zamocowane: 
 
  
 
Popychacze też już spasowane i założone: 
 
  
 
Po drugiej stronie skrzydła na drugiej lotce również: 
 
  
 
- bardziej wnikliwi czytelnicy zauważą, że zarówno dżwignie jak i snapy zmieniły kolor na czary. A to dlatego, żeby Wolfik nie "wybrzydzał", że takie białe i rzucające się od razu w oczy -   
 
No cóż, to tyle na ten weekend w projekcie. A na następny przewiduję montaż chowanego podwozia. Wstępne przygotowania poczynione - szablony do destrukcyjnych działań w płatach skrzydłowych już wycięte i przygotowane: 
 
  
 
Z tego co wyczytałem już w manualu na ten temat, to będzie "trochę" roboty i pasowania -  
 
Edytowane przez Andy dnia 20-10-2013 14:29
 Andy 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Tomek | 
 Dodany dnia 21-10-2013 20:09 
 | 
 
  
Doświadczony użytkownik 
 
 
  
Postów: 243 
Data rejestracji: 19.11.11 
  | 
Andy, widzę że używasz przedłużaczy serw. Połączenia których nigdy nie będziesz rozpinał zabezpiecz koszulką termokurczliwą przyciętą o conajmniej pół cm więcej z każdej strony złącza. Jakoś nie mam zaufania do fabrycznych klipsów. | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Mateusz | 
 Dodany dnia 21-10-2013 20:25 
 | 
 
  
Doświadczony użytkownik 
 
 
  
Postów: 467 
Data rejestracji: 18.01.12 
  | 
 Jakoś nie mam zaufania do fabrycznych klipsów.  
 
Popieram- lubią żyć własnym życiem i się rozpinać   A jeśli już zajdzie potrzeba rozłączenia to koszulka jest na tyle tania, że kilka centymetrów jeśli się rozetnie to będzie OK.
 Mateusz   
___________________
 -Kiwi F3P 
-Cessna 480 
-Multiplex Twister EDF 
- FPV VTX 1280 
-Align Trex 450 PRO 
-TBS DISCOVERY clone 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 22-10-2013 07:17 
 | 
 
  
Główny administrator 
 
 
  
Postów: 2968 
Data rejestracji: 05.11.11 
  | 
 Jakoś nie mam zaufania do fabrycznych klipsów.  
- przyznam, że przy właściwym założeniu klipsa na złączki jeszcze nie miałem przykrych doświadczeń. 
Ale oczywiście skorzystam z rad Kolegów -  
 Andy 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Tomek | 
 Dodany dnia 22-10-2013 10:46 
 | 
 
  
Doświadczony użytkownik 
 
 
  
Postów: 243 
Data rejestracji: 19.11.11 
  | 
Andy napisał(a):
Jakoś nie mam zaufania do fabrycznych klipsów. 
- przyznam, że przy właściwym założeniu klipsa na złączki jeszcze nie miałem przykrych doświadczeń.  
...   
 
Kiedyś przy zakładaniu skrzydła i wpinaniu kabli rozpiął mi się.  
 
IMO koszulka jest bardziej pedantycznym rozwiązaniem, 1m kosztuje tyle co jeden klips i nigdy jej nie braknie w warsztacie LOL 
 
Do pełni zachwytu brakuje mi tylko przedłużaczy ze skrętki. Są odporniejsze ma zakłócenia. To takie moje osobiste skrzywienie z FPV 
 
Pzdr 
 
PS. Przedłużaczy czepiłem się chyba kompleksowo   | 
|   | 
 
 
 
 |