Zobacz temat
 Drukuj temat
Witam
karol31
Witam, mam na imię Karol mam 14, jestem zielony w modelarstwie.
Jak do tej pory raz puściłem swój model, co prawda lot trwał 5 sec. i lądowanie w stylu kreta, ale mam optymistyczne wyobrażenia na dalszą naukę.
Pozdrawiam
 
Andy
Milo nam powitać Kolegę,
- kiedyś wszyscy byliśmy "zieloni", nie ma czym się przejmować.
Zapraszamy do uczestnictwa w życiu naszego portalu i do rozwijania swojego hobby.
A tak na marginesie - jaki to jest ten Twój pierwszy model?
Pomożemy go ulotnić - Uśmiech
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
karol31
Mój pierwszy model, to cessna 480 RTF, z pelikana. Na razie chyba nikt go nie ulotni ponieważ ośka jest złamana i niestety jeszcze jej nie dokupiłem.
 
Andy
No to pech - Nie wiem
- Ale jak usprawnisz napęd, to pomożemy ulotnić modelik - Uśmiech
Zwróć uwagę na dobre wyważenie modelu z pełna masą startową. W tych modelach z tego wiemy trzeba doważać mocno przód.
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
karol31
A jak sprawdzić czy jest dobrze wyważony? A tak w ogóle to dziękuję za miłe przyjęcie.
 
Andy
Karol,
każdy z modeli przy jego pełnej masie startowej (to znaczy z pełnym wyposażeniem + pakiet zasilający) ma swój konstrukcyjny środek ciężkości. Gdzie on znajduje się w modelu, powinno być napisane w instrukcji składania modelu - przeważnie na ostatniej lub przedostatniej stronie. Z reguły wypada on mnie więcej w odległości 1/3 szerokości skrzydła licząc od krawędzi natarcia przy kadłubie.
Odwróć model do góry nogami, połóż na skrzydle i zaznacz punkty w 1/3 szerokości licząc od przodu skrzydła w miarę blisko kadłuba - i to na skrzydle po obu stronach kadłuba (jeżeli skrzydło ma szerokość np. 10 cm to odległość ta powinna wynieść 3,3 cm).