| 
 Cessna 480 
 | 
| Mateusz | 
 Dodany dnia 01-06-2012 17:55 
 | 
 
  
Doświadczony użytkownik 
 
 
  
Postów: 467 
Data rejestracji: 18.01.12 
  | 
Witam. 
Mam mały problem z moją nowo nabytą   Cessną 480 Reely. 
Gdy podłączam pakiet do regulatorka( apka jest włączona) silnik "pika" co sekundę i delikatnie się porusza. 
Nie wiem co się dzieje wydaje mi się, że jest on źle podłączony do odbiornika. 
Jest podłączony pod kanał 3 od góry. 
Co mam zrobić?? 
Dzięki. 
Mateusz   | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 01-06-2012 19:41 
 | 
 
  
Główny administrator 
 
 
  
Postów: 2968 
Data rejestracji: 05.11.11 
  | 
Myślę, że nie jest to kwestia złej kolejności podłączenia kabelków od silnika. 
Prędzej upatrywałbym przyczyny w braku właściwego sparowania odbiornika z nadajnikiem lub faktycznie podłączyłeś regulator nie pod ten kanał. A pozostałe kanały pracują normalnie? 
Jeżeli tak, to tylko kwestia złego podłączenia regulatora pod odpowiedni kanał - a co mówi instrukcja - gdzie powinien byś podpięty regulator od silnika?
 Andy 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| berkut | 
 Dodany dnia 01-06-2012 21:03 
 | 
 
  
Doświadczony użytkownik 
 
 
  
Postów: 222 
Data rejestracji: 06.11.11 
  | 
Mateusz to jest rewers kanału. Tak się zachowuje regulator jeśli jest rewers na kanale Trothle czyli gaz. Ustaw dźwignię gazu na maxa i włącz, powinien się zalogować normalnie
 ---------------------------- 
www.videofly.com.pl 
 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Mateusz | 
 Dodany dnia 01-06-2012 22:13 
 | 
 
  
Doświadczony użytkownik 
 
 
  
Postów: 467 
Data rejestracji: 18.01.12 
  | 
Ok jutro spróbuje. 
Ale jak będzie na maxa to się nie włączy sam? i nie "poleci"  ? | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Dany | 
 Dodany dnia 01-06-2012 23:04 
 | 
 
  
Użytkownik 
 
 
  
Postów: 58 
Data rejestracji: 07.11.11 
  | 
Jeżeli przełączony jest rewers na kanale silnika to będziesz miał zerowe obroty w górnym położeniu drążka, a maksymalne w dolnym. W momencie kiedy masz maksymalne wychylenie drążka i regulator normalnie się zaloguje przesuwaj drążek powoli w dolne położenie. Jeżeli faktycznie przyczyna leży po stronie rewersu to silnik powinien zwiększać obroty w miarę "opuszczania" drążka. Musisz wtedy zlokalizować rewers odpowiedzialny za ten kanał i przestawić go. Sytuacja powinna wrócić do normy. | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Dany | 
 Dodany dnia 01-06-2012 23:12 
 | 
 
  
Użytkownik 
 
 
  
Postów: 58 
Data rejestracji: 07.11.11 
  | 
P.S. tylko uważaj przy przełączaniu rewersu ponieważ wtedy przy już zalogowanym regulatorze zatrzymany silnik nagle uzyska maksymalne obroty. Najlepiej przełączać rewers przy silniku rozkręconym na 1/3 obrotów - kiedy po przełączeniu rewersu obroty nagle wzrosną do 2/3 maksymalnej wartości będziemy mięli pewność, że przestawiony jest odpowiedni kanał, ponieważ oznaczenia rewersów w modelach typu RTF nie zawsze pokrywają się ze stanem faktycznym. | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 02-06-2012 19:59 
 | 
 
  
Główny administrator 
 
 
  
Postów: 2968 
Data rejestracji: 05.11.11 
  | 
 przy już zalogowanym regulatorze zatrzymany silnik nagle uzyska maksymalne obroty.  
- o to, to, to - ja tak kiedyś miałem -  
 Andy 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Mateusz | 
 Dodany dnia 02-06-2012 20:10 
 | 
 
  
Doświadczony użytkownik 
 
 
  
Postów: 467 
Data rejestracji: 18.01.12 
  | 
Jutro będę próbował a jak nie to może się spotkamy na lotnisku   | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Mateusz | 
 Dodany dnia 03-06-2012 19:09 
 | 
 
  
Doświadczony użytkownik 
 
 
  
Postów: 467 
Data rejestracji: 18.01.12 
  | 
Okazało się, że aparatura nie da się ze sobą zbindować   | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Mateusz | 
 Dodany dnia 03-06-2012 20:50 
 | 
 
  
Doświadczony użytkownik 
 
 
  
Postów: 467 
Data rejestracji: 18.01.12 
  | 
Może tak się zdarzyć 
P.S odbiornik i nadajnik są tej samej firmy, ale odbiornik ma tylko sześć "pinów" a nie siedem więc nie bardzo wiedziałem pod który podłączyć ale próbowałem każdy i nic. | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 03-06-2012 21:21 
 | 
 
  
Główny administrator 
 
 
  
Postów: 2968 
Data rejestracji: 05.11.11 
  | 
No niestety Don Mateo - jednak trza udać się do "lekarza" - czyli do Daniela -  
 Andy 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Dany | 
 Dodany dnia 05-06-2012 00:12 
 | 
 
  
Użytkownik 
 
 
  
Postów: 58 
Data rejestracji: 07.11.11 
  | 
Mateusz napisał(a):
Może tak się zdarzyć 
P.S odbiornik i nadajnik są tej samej firmy, ale odbiornik ma tylko sześć "pinów" a nie siedem więc nie bardzo wiedziałem pod który podłączyć ale próbowałem każdy i nic.   
 
Jeżeli chodzi o piny kanałów to nic, że w odbiorniku jest jest ich różna liczba niż w nadajniku - w modelach samolotów i tak do podstawowego sterowania używa się zazwyczaj tylko pierwszych czterech i to te powinno się brać pod uwagę przy próbnym podłączaniu serw i regulatora. | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 12-07-2012 08:18 
 | 
 
  
Główny administrator 
 
 
  
Postów: 2968 
Data rejestracji: 05.11.11 
  | 
Marhub - A jaką aparaturą dysponujesz? 
Obstawiam, że jakąś z zestawu RTF. 
 
Najrozsądniej byłoby drogą eliminacji wytypować wadliwy element układu RC i dopiero wtedy dokonać zakupu drugiego.  
Dobrze byłoby, abyś skontaktował się z Don Mateo, umówił się z nim i wspólnie spróbowali powalczyć z tematem. 
Z tego co piszesz, to dobrze byłoby, aby Mateusz swój odbiornik spróbował sparować z Twoim nadajnikiem. Jeżeli operacja się powiedzie, to wiadomo, że Twój odbiornik jest niesprawny. 
Jeżeli dalej nie byłoby sukcesu, to trzeba spróbować inaczej - spróbować sparować  Twój odbiornik z jego nadajnikiem.
 
Edytowane przez Andy dnia 12-07-2012 12:28
 Andy 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Mateusz | 
 Dodany dnia 12-07-2012 10:53 
 | 
 
  
Doświadczony użytkownik 
 
 
  
Postów: 467 
Data rejestracji: 18.01.12 
  | 
Ja jestem ZA. 
  | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Dany | 
 Dodany dnia 13-07-2012 11:00 
 | 
 
  
Użytkownik 
 
 
  
Postów: 58 
Data rejestracji: 07.11.11 
  | 
Możliwe, że aparatura sterująca wymaga ponownego bindowania z odbiornikiem, tak jak było to w modelu Mateusza. Aparatury w tych modelach mają dosyć specyficzną technikę parowania, ale Don Mateo już wie jak to robić więc w razie czego poradzi sobie  . | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Mateusz | 
 Dodany dnia 09-09-2012 19:16 
 | 
 
  
Doświadczony użytkownik 
 
 
  
Postów: 467 
Data rejestracji: 18.01.12 
  | 
Dnia 09.09.2012 (dopiero teraz) odbył się oblot Cessny- 
Lata Piknie   wbrew pozorom jest dość nerwowa jak na górno- płata..... ale do opanowania. 
Jako model dla początkujących nie za bardzo bym polecał - za mocny ma  silnik   
Może kiedyś ktoś nagra loty   
Pozdrawiam!
 Mateusz   
___________________
 -Kiwi F3P 
-Cessna 480 
-Multiplex Twister EDF 
- FPV VTX 1280 
-Align Trex 450 PRO 
-TBS DISCOVERY clone 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 09-09-2012 21:42 
 | 
 
  
Główny administrator 
 
 
  
Postów: 2968 
Data rejestracji: 05.11.11 
  | 
No to gratulacje Don Mateo - szkoda, że nie wpadłeś na spotkanie i nie dokonałeś oblotu na spotkaniu - to i okazja do sfilmowania od razu byłaby. 
Dzisiaj też oblatywaliśmy nową Cessnę nowego Kolegi Karola - też oblot udany i pilot zadowolony -  
 Andy 
 | 
|   | 
 
 
 
 |