| 
 Airwolf Vario 
 | 
| Wolfik | 
 Dodany dnia 22-02-2013 23:44 
 | 
 
  
Instruktor 
 
 
  
Postów: 626 
Data rejestracji: 20.11.11 
  | 
Po ostatnich rozwazaniach nad wylacznikiem do pakietow, postanowilem dobrac silnik do swojego modelu, aby przekonac sie z jakim natezeniem pracuje. Dane jakie posiadam to: 
 
- obroty wirnika ok 1200 obr/min 
- zasilanie LiPo 12S, 44.4 V 
- przekladnia 2 stopniowa 1:12.5 
- waga modelu ok 9 kg 
- moc na kg dla makiet 125W/kg 
 
Korzystajac z jednego z kalkulatorow dla helikow, otrzymalem nastepujace dane: 
 
-silnik 441KV 
- obroty silnika (przy wydajnosci 90%) 14979 rpm 
-moc silnika 1125 W 
- natezenie 25.34 A 
 
Musze powiedziec, ze duzo nizsze niz zakladalem  . Oczywiscie w porywach jest ono wyzsze, ale niespodziewam sie by bylo wyzsze niz 40 A. 
 
Czy ktos z Kolegow moze potwierdzic te obliczenia ? 
 
 Pozdrawiam 
 
Wolfik 
____________________________________ 
8 FG Super 
 
Waarschip 730    - sklejka modelarska 
Mig 29                - depron (w budowie) 
Airwolf VARIO     - carbon (w budowie) 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 23-02-2013 10:43 
 | 
 
  
Główny administrator 
 
 
  
Postów: 2968 
Data rejestracji: 05.11.11 
  | 
Wolfik nie wiem wydaje mnie się, że z tymi wyliczeniami jest coś nie tak. 
Zajrzałem do specyfikacji największego silnika dla Aligna (bo chyba taki byłby najbardziej odpowiedni do Twojego potwora: 
 
 
 
http://shop.align...ts_id=4901 
 
i tam wartości są znacznie większe: 
●Input Voltage: DC11.1V-50.4V 
●Max Continuous Current: 115A/250A(2sec) 
●Max Output Power: 5100W/11000W(2sec) 
●KV Value: 520KV  
 Nie wiem, czy nie przyjąłeś zbyt małych obrotów. 
 
Nawet dla silnika dla "700-tki" i to tego z mniejszym KV są takie parametry: 
●Input voltage: DC11.1V-50.4V 
●Max continuous current:90A/150A(5sec) 
●Max output power:4000W/6600W(5sec) 
●KV value:470KV  
http://shop.align...ts_id=3612
 
Edytowane przez Andy dnia 23-02-2013 10:48
 Andy 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Maciek | 
 Dodany dnia 23-02-2013 11:14 
 | 
 
  
Doświadczony użytkownik 
 
 
  
Postów: 483 
Data rejestracji: 08.11.11 
  | 
Karol tego mamba nie podniesie :/ w niego trzeba potwora wsadzic
 ___________________________________________ 
modele: 
Trx t-maxx 3.3 
Trx t-maxx 2.5 
ofna Multilator Redbull 4.6  
FreeFly Jak 55 3D 
 
cessna skyline bl hype 
Kyosho mp9e 
 
[b]KYOSHO TF-6 drift stalion 
Aparatura  
sanwa sd-6g i sektrum dx3s 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Wolfik | 
 Dodany dnia 23-02-2013 13:44 
 | 
 
  
Instruktor 
 
 
  
Postów: 626 
Data rejestracji: 20.11.11 
  | 
Andy, 
 
wlasnie o to chodzi, ze do makiet silnik nie musi byc az tak wielki i tak mocny. Dane ktoe Ty podales, wydaje mi sie, ze sa bardziej do latania 3D. Poszperam jeszcze troche na ten temat  
 Pozdrawiam 
 
Wolfik 
____________________________________ 
8 FG Super 
 
Waarschip 730    - sklejka modelarska 
Mig 29                - depron (w budowie) 
Airwolf VARIO     - carbon (w budowie) 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Maciek | 
 Dodany dnia 23-02-2013 14:31 
 | 
 
  
Doświadczony użytkownik 
 
 
  
Postów: 483 
Data rejestracji: 08.11.11 
  | 
Ile bedzie wazyl kompletny?
 ___________________________________________ 
modele: 
Trx t-maxx 3.3 
Trx t-maxx 2.5 
ofna Multilator Redbull 4.6  
FreeFly Jak 55 3D 
 
cessna skyline bl hype 
Kyosho mp9e 
 
[b]KYOSHO TF-6 drift stalion 
Aparatura  
sanwa sd-6g i sektrum dx3s 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 23-02-2013 15:54 
 | 
 
  
Główny administrator 
 
 
  
Postów: 2968 
Data rejestracji: 05.11.11 
  | 
Należy pamiętać, że model do 3D jest z reguły o 40% masy lżejszy od makiety przy tej skali -
 Andy 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Wolfik | 
 Dodany dnia 03-03-2013 11:49 
 | 
 
  
Instruktor 
 
 
  
Postów: 626 
Data rejestracji: 20.11.11 
  | 
Drazac temat napedu w moim heliku okazalo sie ze dane ktore wyszly mi w poscie 147 sa prawidlowe. 
Potwierdzenie znalazlem na "makietowym forum"   
 
http://www.scaler...ead#unread 
 
Oczywiscie wyjasnila mi sie sprawa wylacznika do pakietow. 
Jednym z rozwiazan jest: 
 
http://shop.rc-el...amp;p=2263 
 
Takze, mozemy zapomniec o dlugich przewodach na przod helika     
Oczywiscie rozwiazanie Jedrka jest bardziej pewne. Mamy "male" szanse   na to, ze zawiedzie nas elektronika. Jesli znajde tylko estetyczne rozwiazanie, z pewnoscia zastosuje ta opcje.
 Pozdrawiam 
 
Wolfik 
____________________________________ 
8 FG Super 
 
Waarschip 730    - sklejka modelarska 
Mig 29                - depron (w budowie) 
Airwolf VARIO     - carbon (w budowie) 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Wolfik | 
 Dodany dnia 03-03-2013 11:54 
 | 
 
  
Instruktor 
 
 
  
Postów: 626 
Data rejestracji: 20.11.11 
  | 
 Ile bedzie wazyl kompletny?  
 
Macku, przewidywana calkowita masa modelu gotowego do lotu to ok. 9 kg. Ale probuje znalezc rozwiazania, aby uszczuplic go do 8 kg.   
 
Idzie opornie z ta dieta dla helika  
 Pozdrawiam 
 
Wolfik 
____________________________________ 
8 FG Super 
 
Waarschip 730    - sklejka modelarska 
Mig 29                - depron (w budowie) 
Airwolf VARIO     - carbon (w budowie) 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 03-03-2013 16:19 
 | 
 
  
Główny administrator 
 
 
  
Postów: 2968 
Data rejestracji: 05.11.11 
  | 
 Idzie opornie z ta dieta dla helika  
- no to trzymamy kciuki za jakąś "dietę cud"  
 Andy 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Wolfik | 
 Dodany dnia 04-03-2013 22:23 
 | 
 
  
Instruktor 
 
 
  
Postów: 626 
Data rejestracji: 20.11.11 
  | 
Procz dzialalnosci teoretycznej, powoli postepuja prace manualne nad modelem.   I oto kilka kolejnych fotek: 
 
  
 
  
 
  
 
No to byloby na tyle w tej relacji z budowy   
 
A moze jeszcze jeden maly detal  
 
 
 
Edytowane przez Wolfik dnia 11-02-2018 14:59
 Pozdrawiam 
 
Wolfik 
____________________________________ 
8 FG Super 
 
Waarschip 730    - sklejka modelarska 
Mig 29                - depron (w budowie) 
Airwolf VARIO     - carbon (w budowie) 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 05-03-2013 08:02 
 | 
 
  
Główny administrator 
 
 
  
Postów: 2968 
Data rejestracji: 05.11.11 
  | 
Noooo, jak zawsze precyzja powalająca - aż miło patrzeć.   
 Andy 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Wolfik | 
 Dodany dnia 13-03-2013 20:36 
 | 
 
  
Instruktor 
 
 
  
Postów: 626 
Data rejestracji: 20.11.11 
  | 
Koledzy, 
 
Zapytanie kontrolne. W kazdym regulatorze do silniczka  jest kabelek do zasilania odbiornika - BEC wewnetrzny, ale nie jestem pewien czy to wystarczy. W wiekszosci stosujemy osobny zasilacz - zewnetrzny. 
 
Czy jest to dlatego, ze bardziej dokladny (napiecie) i niezawodny niz BEC z regulatora obrotow silniczka  
 Pozdrawiam 
 
Wolfik 
____________________________________ 
8 FG Super 
 
Waarschip 730    - sklejka modelarska 
Mig 29                - depron (w budowie) 
Airwolf VARIO     - carbon (w budowie) 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 13-03-2013 20:53 
 | 
 
  
Główny administrator 
 
 
  
Postów: 2968 
Data rejestracji: 05.11.11 
  | 
 Czy jest to dlatego, ze bardziej dokladny (napiecie) i niezawodny niz BEC z regulatora obrotow silniczka  
Dobrze kombinujesz Volfik - BEC zewnętrzy stosuje się dla pewności stałego i równomiernego napięcia zasilania odbiornika. Przy dużych poborach prądu i zastosowaniu tylko BEC'a wewnętrznego napięcie może spaść znacznie, odbiornik może rozlogować się, jego ponowne zalogowanie z nadajnikiem trwa kilka do kilkunastu sekund, a to już duuuuuuużżżżo czasu jak na model swobodnie spadający.
 Andy 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Wolfik | 
 Dodany dnia 13-03-2013 21:16 
 | 
 
  
Instruktor 
 
 
  
Postów: 626 
Data rejestracji: 20.11.11 
  | 
 a to już duuuuuuużżżżo czasu jak na model swobodnie spadający.  
 
  
 
Przy dużych poborach prądu i zastosowaniu tylko BEC'a wewnętrznego napięcie może spaść znacznie, odbiornik może rozlogować się  
 
Tak myslalem, ze to moze chodzic o prad, tylko nie myslalem, ze az tak moze byc (czasami) powaznie.  
 
Dzieki Shifu.  
 Pozdrawiam 
 
Wolfik 
____________________________________ 
8 FG Super 
 
Waarschip 730    - sklejka modelarska 
Mig 29                - depron (w budowie) 
Airwolf VARIO     - carbon (w budowie) 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Wolfik | 
 Dodany dnia 15-03-2013 00:03 
 | 
 
  
Instruktor 
 
 
  
Postów: 626 
Data rejestracji: 20.11.11 
  | 
Koledzy, 
 
Rozgladam sie za aluminiowymi orczykami do serw Hitec'a dla AW. Najistotniejsza jest odleglosc pomiedzy osia serwa a otworem montazowym 17 mm 
 
Znalazlem takie, ale nie jestem pewien tego "otworku" w srodku orczyka. Mam wrazenie, ze bedzie za slaby dla serwa 10kg/cm 
 
http://www.modele...anguage=pl
 Pozdrawiam 
 
Wolfik 
____________________________________ 
8 FG Super 
 
Waarschip 730    - sklejka modelarska 
Mig 29                - depron (w budowie) 
Airwolf VARIO     - carbon (w budowie) 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Wolfik | 
 Dodany dnia 17-03-2013 20:51 
 | 
 
  
Instruktor 
 
 
  
Postów: 626 
Data rejestracji: 20.11.11 
  | 
No i kolejny postep w budowie. Tym razem postanowilem troche pogrzebac przy mechanice. Pierwsze co zrobilem, to zdemontowalem okucie, 
 
  
 
 przy wale wirnika glownego, w celu nalozenia smaru do lozyska 3 czesciowego. 
 
   
 
Calosc poskrecalem 
 
   
 
i osadzilem na wale tarcze - swash. 
 
   
 
Do utrzymania prawidlowej odleglosci miedzy tarcza a okuciem zastosowalem dystans zrobiony z twardej listewki o wysokosci 13 mm. 
 
Dzisiaj jeszcze czeka mnie male malowanko, ale o tym jutro  
 
Edytowane przez Wolfik dnia 11-02-2018 15:05
 Pozdrawiam 
 
Wolfik 
____________________________________ 
8 FG Super 
 
Waarschip 730    - sklejka modelarska 
Mig 29                - depron (w budowie) 
Airwolf VARIO     - carbon (w budowie) 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 18-03-2013 00:14 
 | 
 
  
Główny administrator 
 
 
  
Postów: 2968 
Data rejestracji: 05.11.11 
  | 
 Rozgladam sie za aluminiowymi orczykami do serw Hitec'a dla AW.  
- a proszę bardzo, tutaj pełen wybór orczyków aluminiowych (trochę bardziej masywnych): 
http://www.rcwrob...&LL=40 
- czarne niestety "wyszły", ale można dobrać taki: 
http://www.rcwrob...01,i2.html 
- zawsze można pozostawić tylko połowę - cena ta sama; 
- albo wybrać czerwonie lub fioletowe i trysnąć na czarno -  
 Andy 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Wolfik | 
 Dodany dnia 18-03-2013 19:51 
 | 
 
  
Instruktor 
 
 
  
Postów: 626 
Data rejestracji: 20.11.11 
  | 
- a proszę bardzo, tutaj pełen wybór orczyków aluminiowych (trochę bardziej masywnych): 
http://www.rcwrob...  
 
Andy, widzialem juz ta strone. Dla mnie serwa te wygladaja troche cienko   Nie maja nawet malego gwintu w oczku. 
Te co ja pokazalem, wydaja mi sie najsolidniejsze, ale ten otworek   
 
No w gre wchodza jeszcze te  
 
http://www.modele...anguage=pl 
 
ale, nie wiem jakie sa odleglosci otworu do osi serwa. 
 
Poszperajmy jeszcze  
 Pozdrawiam 
 
Wolfik 
____________________________________ 
8 FG Super 
 
Waarschip 730    - sklejka modelarska 
Mig 29                - depron (w budowie) 
Airwolf VARIO     - carbon (w budowie) 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 18-03-2013 20:20 
 | 
 
  
Główny administrator 
 
 
  
Postów: 2968 
Data rejestracji: 05.11.11 
  | 
 ale, nie wiem jakie sa odleglosci otworu do osi serwa.  
W piątek wieczorkim mogę pomierzyć to i tamto. Poza tym Wolfik te orczyki z ModeleMaxa są takie same jak u Wróblika - no i trochę tańsze.
 
Edytowane przez Andy dnia 18-03-2013 20:25
 Andy 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Wolfik | 
 Dodany dnia 18-03-2013 23:18 
 | 
 
  
Instruktor 
 
 
  
Postów: 626 
Data rejestracji: 20.11.11 
  | 
 W piątek wieczorkim mogę pomierzyć to i tamto  
 
No to fajnie.  
 
orczyki z ModeleMaxa są takie same jak u Wróblika  
 
Na zdjeciach, nie wygladaja podobnie   
 
No a teraz nastepna relacja z budowy. Wczoraj zdazylem jeszcze zlozyc popychacze do tarczy (snapy + prety) 
 
  
 
Wypoziomowalem mechanike i zalozylem popychacze na kulki od tarczy i ramienia pod katem 90' 
 
  
 
Oczywiscie bylo jeszcze male malowanko. Bylo czarne, a jest biale, hmmm 
 
  
 
Na sam koniec nie moglem sie oprzec zalozeniu wirnika 
 
  
 
Wszystko zaczyna nabierac ksztaltow i kolorow, hmmm  
 
Edytowane przez Wolfik dnia 11-02-2018 15:13
 Pozdrawiam 
 
Wolfik 
____________________________________ 
8 FG Super 
 
Waarschip 730    - sklejka modelarska 
Mig 29                - depron (w budowie) 
Airwolf VARIO     - carbon (w budowie) 
 | 
|   | 
 
 
 
 |